Tutaj powinien być opis

Lapbookowe szaleństwo, czyli o literackich podróżach na języku polskim

Podczas październikowych i listopadowych zajęć języka polskiego odbyliśmy wiele fascynujących literackich podróży. Kraków, Praga, Rzym, Paryż, Londyn? Nie tym razem. Kierunek naszych wojaży był zgoła inny.

Wraz z uczniami klasy 4c spędziliśmy niezapomniane chwile w towarzystwie niezwykłego profesora Ambrożego Kleksa i jego uczniów. Nasze spotkania w słynnej szkole przy ulicy Czekoladowej zakończyliśmy projektem „Z wizytą w baśniowej szkole”. Natomiast z uczniami klasy 6b z zapartym tchem obserwowaliśmy wydarzenia rozgrywające się w przestrzeni międzyplanetarnej. Podsumowanie pobytu wśród bohaterów „Bajek robotów” Stanisława Lema stanowił projekt „Gdzieś daleko w kosmosie”. Niecodzienne wizyty wymagają niebanalnej oprawy, swoje wspomnienia czwartoklasiści i szóstoklasiści utrwalili zatem, tworząc tematyczne książki, czyli lapbooki.

Zaopatrzeni w różnorodne materiały, kartki, wycinanki, kredki, korzystając z okejowych kryteriów sukcesu, popadliśmy w lapbookowe szaleństwo. W tym szaleństwie jest jednak metoda Mrugnięcie Tworzenie lapbooków bowiem pomaga uporządkować i pogłębić wiedzę na dany temat, a także rozwija takie umiejętności jak: czytanie ze zrozumieniem, selekcja informacji, pisanie, logiczne myślenie, koncentracja, uczy skutecznego planowania pracy, zarządzania projektem, projektowania graficznego oraz rozwija kreatywność.

Uczniowie obu klas dołożyli wszelkich starań, aby zagospodarować każdy zakamarek przestrzeni, w efekcie czego powstały niesamowite wizualnie teczki tematyczne.

Zapraszam do obejrzenia prac Uśmiech

Joanna Grzybowska