Tutaj powinien być opis

„Tajemniczy ogród” w pudełkowym wydaniu

Jak na dłużej zapamiętać spotkania z bohaterami szkolnych lektur? W jaki sposób utrwalić informacje o świecie przedstawionym w książce? A gdyby tak zmieścić lekturę w pudełku? Uczniowie klasy 5a wykonali to zadanie znakomicie!

Realizując projekt „Tajemniczy ogród budzimy, magiczne lekturowe pudełka tworzymy”, piątoklasiści umieszczali w pudełkach przedmioty łączące się z treścią powieści „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett. Znalazły się w nich naturalne i sztuczne elementy, pojawiły się obrazki symbolizujące niektóre przedmioty i figurki z plasteliny. Po otwarciu pudełek można też było przeczytać zaproszenie z okazji uroczystego otwarcia ogrodu, które uczniowie napisali w imieniu głównych bohaterów. Niezmiennie właściwy kierunek wskazały okejowe kryteria sukcesu.

Oglądając zawartość każdego pudełka, przypomnieliśmy sobie większość ważnych wydarzeń z życia młodych mieszkańców hrabstwa Yorkshire w południowo-wschodniej Anglii. Różnorodne klucze pozwoliły nam otworzyć furtki do cudownego świata powieści. Wraz z Mary mogliśmy przysiąść na ogrodowej ławeczce i posłuchać śpiewu zaprzyjaźnionego z dziećmi ptaszka. Niemal czuliśmy zapach pięknych, rozkwitających róż, a zebrane nasiona dały nadzieję na rozkwit nowych roślin. Z radością zaglądaliśmy do każdego pudełka i z uwagą słuchaliśmy kolejnych opowieści na temat umieszczonych tam skarbów. W ten sposób powstała piękna historia przekazana za pomocą przedmiotów.

Dzięki zadaniu uczniowie mogli wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść lektury, ale przede wszystkim trenować umiejętność wypowiadania się i uzasadniania swoich wyborów.

Zapraszam do obejrzenia prac.

Joanna Grzybowska