
Co się wydarzy w przyszłości?
„What will happen in the future?” - no właśnie! To, co będzie się działo w przyszłości jest zagadką dla każdego z nas. Powyższy temat miał rozbudzić wyobraźnię uczniów klasy 4b oraz zachęcić ich do wykonywania kolejnego projektu innowacyjnego z języka angielskiego pt. „Hi! I am from the future!” Podczas poznawania jednego z działów tematycznych, w których dominantami były dwa czasowniki: „can” oraz „have got”, pojawił się również temat przyszłości. Wspólnie dyskutowaliśmy o tym, co może się wydarzyć, jakie nastąpią zmiany i co będą potrafiły, a czego nie będą umiały robić istniejące roboty. Uczniowie jak zwykle zachwycili swoją pomysłowością! Powstały piękne projekty, dzięki którym można było przenieść się na chwilę do przyszłości i pofantazjować o tym, jak za jakiś czas będzie wyglądało nasze życie w towarzystwie robotów przyszłości 😊.
Zadanie to miało na celu nie tylko skonstruowanie i pokazanie swojego projektu, ale i przede wszystkim zachęcenie uczniów do ćwiczenia umiejętności porozumiewania się w języku angielskim, co jest jednym z głównych celów naszej innowacji pedagogicznej. Uczniowie mieli opisać swojego robota, a co za tym idzie użyć w swoich wypowiedziach przede wszystkim czasowników: „have got” oraz „can” w odpowiedniej formie gramatycznej. Do projektu postanowili przyłączyć się również niektórzy szóstoklasiści i zademonstrować swoje pomysły. W czasie prezentowania oraz czytania twórczych opisów robotów nie zabrakło uśmiechu na twarzach, a przy tym wspaniałej zabawy językowej.
Innowacja pokazuje, że odmienne metody pracy motywują uczniów do ćwiczeń z zakresu kształcenia umiejętności porozumiewania się i są pomocne w wykazywaniu się zdolnościami plastyczno-językowymi.
Alicja Gawlik