Tutaj powinien być opis

ZaGRAJmy na języku polskim

Wszyscy wiemy, że znakomitej większości współczesnych młodych ludzi nie trzeba specjalnie namawiać do gier. Dlaczego zatem nie połączyć przyjemnego z pożytecznym podczas pracy ze szkolnymi lekturami i wprowadzić uczniów w tajniki konstruowania gier?

W ramach kolejnego zadania projektowego uczniowie klasy 5a wykonali gry oparte na powieści „Ania z Zielonego Wzgórza”, zaś uczniowie klasy 6b gry związane tematycznie z powieścią „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Celem było przede wszystkim zachęcenie do świadomego i wnikliwego przeczytania utworów, a podstawowym warunkiem sukcesu bardzo dobra znajomość treści książek. Właściwy kierunek wskazały jak zawsze okejowe kryteria sukcesu pomocne w zaplanowaniu działań.

Pomysłów było mnóstwo. Uczniowie zaprojektowali plansze, przygotowali karty z pytaniami i problemami do rozwiązania oraz nadali grom tytuły. Całości dopełniły rekwizyty do gier wykonane z niezwykłą precyzją. Powstały wspaniałe gry planszowe, gry karciane, kostki pytań i interesujące rozgrywki logiczne. Niektórzy postanowili także zakręcić kołem fortuny. Jako twórcy piątoklasiści i szóstoklasiści mogli wcielić się w książkowych bohaterów i podążać ich śladami. Dążenie do zamierzonego celu i szansę na zwycięstwo gwarantują konkretne warunki, więc do każdej rozgrywki ustalili reguły i stworzyli instrukcje.

Tworzenie gier wymaga nieco wysiłku, ale służy wzmacnianiu potencjału twórczego. Realizując projekt, uczniowie nie tylko utrwalili treść lektur w niekonwencjonalnej formie. Uczyli się, jak planować i realizować własne pomysły, wdrażać twórcze rozwiązania, a także rozwijali umiejętność strategicznego i logicznego myślenia oraz trenowali cierpliwość. Uczniowie obu klas spisali się wyśmienicie i z sukcesem dotarli do mety.

Zapraszam do obejrzenia prac.

Joanna Grzybowska