
„Książka na kolanach”, czyli o Mikołajku ukrytym w lapbooku
Na naszych lekcjach języka polskiego dobrze wiemy, że spotkania z lekturą mogą sprawiać niesamowitą frajdę. W tym celu podejmujemy różnorodne działania. Opracowanie lektury w formie lapbooków? Czemu nie?! Uczniowie klasy 4a realizując projekt „Mój przyjaciel Mikołajek”, doszli do wniosku, że to doskonałe narzędzie urozmaicające poznawanie postaci literackich i ich przygód.
Wspólnie przenieśliśmy się do Francji połowy XX wieku i spotkaliśmy się z bohaterami książki „Mikołajek”. Czwartoklasiści po poznaniu „przepisów” na lapbook, korzystając z okejowych kryterów sukcesu, wybrali tajemnice lektury i zamknęli je w tematycznych „książkach na kolanach”.
W swoich teczkach stworzyli rozmaite schowki, zaprojektowali kieszonki, zakładki, harmonijki, karteczki, w których znalazły się informacje prezentujące świat przedstawiony, nie zabrakło też miejsca na różne zagadki związane z książką. Pomysły i realizacja przerosły oczekiwania. Autorzy prac spisali się wzorowo! To spotkanie z pewnością zapamiętamy na dłużej, cytując bowiem naszego bohatera: „No bo co w końcu, kurczę blade (...) świetnieśmy się bawili!”
Zapraszam do obejrzenia prac.
Joanna Grzybowska