Tutaj powinien być opis

A Mary furtkę otworzyła, czyli o tym, co skrywał tajemniczy ogród

„Oczywiście na świecie musi być bardzo dużo magii, ale ludzie nie wiedzą, jak ją wykorzystać i stosować”.

Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”

XIX-wieczna Anglia, piękne wrzosowiska z kryjącą wiele zagadek posiadłością i otoczony wysokim murem, zamknięty przez dekadę ogród – spotkania z bohaterami powieści „Tajemniczy ogród” wzbudziły wiele emocji w uczniach klasy 5a. Z niecierpliwością staraliśmy się odkryć wszystkie tajemnice i rozszyfrować symboliczne znaczenia zamknięte w książce.

W trakcie naszej literackiej podróży znaleźliśmy niezwykły klucz, dzięki któremu mogliśmy otworzyć bramę do naszej wyobraźni. Pełni entuzjazmu użyliśmy go, realizując projekt „W tajemniczym ogrodzie”. Uczniowie zainspirowani historią stworzoną przez Frances Hodgson Burnett wykonali plakaty zachęcające do przeczytania książki. Przedstawili na nich własne wyobrażenia wyglądu tytułowego ogrodu przed odkryciem go przez Mary i wtedy, gdy dzieci uczyniły z niego swoje królestwo. W celu podsycenia iskierki zainteresowania obraz pokazali przez dziurkę od klucza do furtki ogrodu. Niezmiennie właściwy kierunek wskazały okejowe kryteria sukcesu, do tego dodaliśmy odrobinę magii, całość zaś przyprawiona została ogromnymi pokładami kreatywności.

Co ujrzeli piątoklasiści, spoglądając przez dziurkę od klucza? Uchylamy rąbka starannie strzeżonej tajemnicy i zapraszamy do obejrzenia prac Uśmiech

Joanna Grzybowska